29.7 C
Kuala Lumpur
Friday, January 27, 2023
spot_img

8 Fakta Menarik Di Sebalik Lagu Viral ‘Flowers’ – Simbolik Balas Dendam Miley Cyrus Kepada Bekas Suaminya!

Kalau korang perasan di media sosial trend menggunakan lagu bintang pop dunia, Miley Cyrus berjudul Flowers kini semakin menjadi-jadi sehingga menjadi debut nombor satu dalam carta popular dunia, Billboard Hot 100.

Selain bait-bait lirik lagunya yang mendalam dan didakwa ditujukan khas buat menyindir bekas suaminya sendiri, Liam Hemsworth — ada beberapa fakta menarik di sebalik lagu itu turut menjadi penyumbang mengapa lagu dan video klip Flowers kini trending di seluruh dunia.

Jom kita tengok fakta menarik di sebalik lagu Flowers dendangan Miley ini.

FAKTA MENARIK DI SEBALIK LAGU ‘FLOWERS’ 

8 Fakta Menarik Di Sebalik Lagu Viral Flowers Simbolik

1.  ‘BALASAN’ LAGU BRUNO MARS ‘WHEN I WAS YOUR MAN’ YANG PERNAH DIDEDIKASIKAN BEKAS SUAMI KEPADA MILEY

Mengutip Billboard, banyak penggemar yang mendakwa bahawa Liam pernah mendedikasikan lagu “When I Was Your Man” kepada Miley. Hal itu terjadi setelah pasangan tersebut putus untuk pertama kali pada akhir 2013 lalu. 

Bruno melantunkan bait lirik berbunyi: “I hope he buys you flowers” sementelah Miley menjawab: “I can buy myself flowers.” Bruno menyanyi: “Give you all his hours”, Miley membalas: “Talk to myself for hours, say things you don’t understand.”

2. HARI ‘RELEASE’ LAGU BERTEPATAN HARI LAHIR BEKAS SUAMI

Single ‘Flowers’ dikeluarkan pada hari yang sama dengan hari lahir ke-33 aktor Hunger Game itu iaitu 13 Januari.

1674645844 526 8 Fakta Menarik Di Sebalik Lagu Viral Flowers Simbolik

3. BUSANA KEEMASAN ‘PERLI’ JENNIFER LAWRENCE YANG CURANG DENGAN BEKAS SUAMINYA

Dalam video klip juga Miley Cyrus tampil dengan busana balutan keemasan koleksi YSL Fall 1991 yang indah dan pakaian tersebut adalah bagi menggambarkan si pemakai yang juga pelakon wanita terkenal Jennifer Lawrence yang didakwa mempunyai hubungan sulit dengan Liam ketika mereka masih dalam hubungan suami isteri.

Busana berwarna emas itu dipakai Jennifer ketika menghadiri salah satu tayangan perdana filem Hollywood.

4. LIRIK ‘RUMAH TERBAKAR’ SEAKAN SAMA SITUASI PERNAH DIALAMI

Kalau korang perasa ada satu lirik bagian awalnya yang berbunyi, “Built a home and watched it burn.”

Lirik tersebut sepertinya berkaitan dengan kejadian kebakaran hutan di California pada 2018. Miley dan Liam Hemsworth yang menjadi tunangannya saat itu, harus kehilangan rumahnya lantaran ia hangus terbakar. Miley mengungkapkan dalam wawancaranya, kebakaran tersebut menjadi suatu alasan keduanya memutuskan untuk menikah.

1674645844 507 8 Fakta Menarik Di Sebalik Lagu Viral Flowers Simbolik

5. SIGNIFIKAN BAJU SUIT LELAKI HITAM DIPAKAI MILEY

Di video muzik “Flowers”, terlihat perubahan drastik Miley Cyrus, berawal memakai serba emas hingga ia mengenakan suit hitam lelaki yang oversized. 

Penampilannya tersebut cukup familiar dan seakan merujuk kepada outifit Liam Hemsworth di saat acara red carpet penayangan perdana dari film Avengers: Endgame.

6. RUMAH DALAM VIDEO KLIP DIPERCAYAI RUMAH BEKAS SUAMI BERLAKU CURANG?

Di dalam video muziknya, tampak sebuah rumah yang menjadi tempat Miley melakukan hal yang membuatnya bahagia, seperti menari bebas hingga berolahraga. Hal ini membuat para penggemar mulai memberikan teorinya terhadap latar tempat tersebut.

Pertama, rumah tersebut diyakini sebagai tempat Liam Hemsworth melakukan kecurangan beberapa kali dengan wanita lain ketika masih berkahwin dengan Miley.

Kedua, rumah tersebut adalah milik Miley yang bernama Studio City, yang dia beli sendiri pada 2011 sebagai simbol daripada antara kejayaan pertamanya.

8 Fakta Menarik Di Sebalik Lagu Viral Flowers Simbolik

7. PERNIAGAAN BUNGA & ‘LINGERIE’ MENINGKAT MENDADAK

Menurut laporan media di Hollywood, disebabkan Flowers, banyak industri berkaitan seperti yang menjual jambangan bunga dan pakaian dalam wanita atau lingerie berona hitam (dipaparkan Miley dalam muzik video) mengalami peningkatan jualan.

8. ‘FLOWERS’ JADI MOTIVASI BUAT WANITA UNTUK LEBIH MENYAYANGI DIRI SENDIRI

Apa yang pasti, Flowers memberi motivasi buat orang ramai untuk lebih menyayangi diri sendiri. Kalau dahulu sibuk mengejar cinta, bersendirian pun okey asalkan kebajikan kendiri terus terjaga.

1674645845 364 8 Fakta Menarik Di Sebalik Lagu Viral Flowers Simbolik

KLIP VIDEO PENUH ‘FLOWERS’ NYANYIAN MILEY CYRUS

 

Sumber: rileklah.com

PERHATIAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui platform ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

BACA JUGA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Advertisement -spot_img

Tentang Blog

TRENDING LAGI