23.8 C
Kuala Lumpur
Saturday, February 4, 2023
spot_img

“Dulu Bapa Angkat, Sekarang Suami.” – Jurang Usia 21 Tahun Bukan Penghalang Wanita Ini

‘Dulu bapa angkat, sekarang suami.’ jurang usia 21 tahun bukan penghalang. Begitulah kalau sudah jodoh, tak akan ke mana.

Sudah tertulis, dialah jodoh yang ditakdirkan maka bila tiba masanya berkahwinlah mereka. Jurang atau jarak usia 21 tahun tak menghalang gadis ini menerima suaminya.

Dulu Bapa Angkat

Jurang usia 21 tahun bukan halangan untuk Nur Amira Hanim Hazreen Imran menerima Zaini Ramli yang dulu dianggap seperti bapa angkatnya sebagai suami.

Menariknya, Nur Amira Hanim, 25, yang terlebih dulu meluahkan perasaan terhadap Zaini, 46, kerana terpikat dengan keperibadian suaminya itu.

Berkongsi latar belakangnya, jelas Nur Amira Hanim, dia adalah ibu tunggal kepada seorang anak lelaki berusia tiga tahun selepas berpisah dengan bekas suami pada 2020.

Sekarang Suami

Manakala, Zaini pula adalah duda anak enam dan hidup solo sejak 2012 sebelum berkahwin dengan Nur Amira Hanim pada 15 Ogos lalu.

“Kami berkenalan tahun lalu di tempat kerja iaitu dekat sebuah ladang kelapa sawit.

“Di situ (ladang), saya bekerja sebagai pengutip biji relai sawit manakala suami pemandu lori dan panggil dia (suami) abah saja kerana usianya lebih kurang sebaya dengan emak serta ayah.

“Kiranya, saya anggap suami macam ayah angkat saja namun lama kelamaan, timbul rasa suka jadi saya mulakan langkah dengan meluahkan perasaan terhadapnya,” katanya.

Jurang Usia

Menurut Nur Amira Hanim, suaminya terkejut pada awalnya namun tidak menolak ‘lamarannya’ itu.

“Dia soal saya adakah sudah buang tabiat namun saya beritahunya luahan perasaan itu bukan gurauan dan akhirnya dia terima saya.

“Jujurnya, saya sudah tertarik dengan suami ketika pertama kali melihatnya lagi kerana misainya mengingatkan saya kepada pelakon lama, Eman Manan.

“Lagipun, saya memang suka lelaki berumur 40 tahun ke atas kerana matang dan tidak pernah menutup pintu hati untuk berkahwin lagi selepas berpisah dengan bekas suami,” katanya.
476695

21 Tahun

Tambah Nur Amira Hanim, dia bersyukur kerana niatnya untuk membina masjid tidak mendapat halangan keluarga.

“Selepas berterus terang dengan emak dan ayah, mereka terkejut sebab umur lebih kurang sebaya namun beri restu kerana melihat kesungguhan saya.

“Bagi saya, umur itu angka saja kerana yang penting adalah tanggungjawab suami untuk beri nafkah yang sepatutnya.

“Setakat ini, kami cuba cari keserasian dan syukurlah, suami banyak bertolak ansur.

“Kebetulan, kami berdua pernah gagal dalam perkahwinan sebelum ini jadi cuba belajar daripada pengalaman untuk jadi lebih baik,” katanya.
476696

Bukan Penghalang

Berhubung kisahnya yang tular di laman sosial, Nur Amira Hanim tidak menyangka video dimuat naiknya di TikTok akan mendapat tontonan ramai.

@mamaadha97 benar lah kata orang..kalau dah jodoh kan..btw suami aku ni ex ayah angkat aku tau..tiber lak rasa sayang..tak salah kan mencuba, tup² dah jadi jodoh aku..😁😁 kalau dah jodoh tak kemana..i love u en.Zaini Ramli. 🥰🥰#fypシ #suamiyangsah #exayahangkat #takfyp #nikah #taipingbandarwarisan❤️ ♬ Bunga Rampai – Zaleha Hamid

“Saya muat naik video itu petang kelmarin dan terkejut apabila ia raih tontonan tinggi dalam masa singkat.

“Kebanyakan komen positif dan terima kasih kepada semua yang mendoakan,” katanya.

Sementara itu, suaminya tidak menyangka akan berkahwin lagi tetapi menerimanya sebagai ketentuan Ilahi.

“Ingatkan nak menduda saja tetapi ditakdirkan jodoh sampai jadi saya terima saja walaupun pada awalnya anggap isteri macam anak saja.

“Anak saya (hasil perkahwinan terdahulu) semuanya okay, tiada masalah dan saya sukakan isteri kerana dia berani berterus terang serta sanggup terima saya seadanya,” katanya.

Sumber: www.kashoorga.com

PERHATIAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui platform ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

BACA JUGA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Advertisement -spot_img

Tentang Blog

TRENDING LAGI